Per restaurant kan het moeilijk zijn om te bepalen wat je aantrekt. Helemaal als je nog nooit in een bepaald restaurant bent geweest: wat is de sfeer en hoe loopt de rest erbij? Kleding heeft een enorme kracht. Het vertelt wat over jezelf en geeft ons een gevoel van verbondenheid. Wanneer je outfit niet in de sfeer van het restaurant past, kan het je oncomfortabel laten voelen. Dus hoe bepaal je wat je aantrekt? Je leest het in deze blog. 

Doe wat onderzoek

Als je letterlijk niks weet over het restaurant waar je heen gaat en je wilt weten hoe andere bezoekers zich kleden, ga dan naar de instagrampagina. Waarschijnlijk vind je daar wel een beeld van de kleding van andere klanten. Groepsfoto’s aan tafels zijn namelijk onvermijdelijk tijdens een diner. Foto’s op social media tonen makkelijk aan wat de sfeer het is in een bepaald restaurant. De mensen nemen tenslotte geen foto’s als ze niet trots zijn op hun outfit. Je kunt ook kijken naar de kosten van het restaurant. Vaak kun je daar wel uithalen hoe formeel het daar is.

Overdressed bestaat niet 

Ik weet niet of ik überhaupt in overdressed kleding geloof. De belangrijkste persoon voor wie je je aankleedt, ben jij zelf. Als je je favoriete cocktailjurk wilt dragen naar het plaatselijke restaurant, of je nieuwe pak wilt aantrekken om te imponeren, dan is dat je volste recht. Jij bent degene die beslist wat de maaltijd voor jou betekent; je mag je kleden zoals jij het wilt. Of je nou naar een Italiaans, Mexicaans of Aziatisch restaurant Apeldoorn gaat.

Kies iets waar jij je comfortabel bij voelt

Comfort is heel belangrijk. Moet je nog veel lopen om bij het restaurant te komen? Draag schoenen met ondersteuning. Ga je naar een maaltijd met meerdere gangen? Sla die strakke broek over. Als je de neiging hebt om het warm of koud te krijgen, ga dan voor laagjes. De ideale restaurant outfit is bovenal een outfit waar jij je goed in voelt. Restaurants in ruimtes waar je samenkomt met mensen om een gezellige avond te hebben. Dat is leuker als jij je goed voelt in je kleding.